Return to Website

Norsk Pintoforenings Forum.

Her kan vi snakke om alt som har Pintohester å gjøre, både eiere og de som er int. i disse, bli kjent, dele morsomme historier og ellers ta opp emner som interesserer oss alle. Det er kun vi selv som setter begrensningene. Så  la oss bruke forumet vårt aktivt !

Her vil alle meldinger om foreningens aktiviteter, utgivelse av Pinto Posten, forhåndsvarsling av nettmøter osv. bli lagt ut, så stikk innom hver dag!!

Forumet har nå fått vårt eget navn, og ett annet tema, i fall dere var lei det gamle?

Styret har nå endelig tilgang til forumet, og dersom du finner upassende innlegg, si ifra!

Vi vil da raskest mulig fjerne disse.

Håper det blir mer fart her!

 

Norsk Pintoforenings Forum.
Start a New Topic 
Author
Comment
Albano

Hei.

Tusen takk Vigdis for varmende ord det trenger vi idag:)Klemz fra meg og min Familie.

Nestkjærligheten det viktigeste i Livet...

Mange av dere kjenner Hingsten Albano utfra bilder på nettside og bedekkingsannonse på finn.Men han var så mye mer enn det.Han var vår beste venn.En spesiell venn.En høyt elsket og ønsket venn.En snill,klok og veloppdratt Bestevenn.En helt unik hest som alle ble glad i.Han elsket vennen sin Comet og fikk seg en ny venn i unghingsten Fabian.De kunne leke i timesvis med hopp og sprett.Men Albano elsket også damene sine så der måtte kompisene vike:)
Det har vært en tung høst og vinter for oss.Det har ikke vært hyggelig og se at bestevennen vår Albano svinner henn og man inget kan gjøre.

Han fikk diagnosen Kreft venstre side i hodet"bihulene"og halsen med en slik beliggenhet at
det ikke var mulig å opperere.

Han var på sykehus i sørlandsparken i Kristiansand 4 uker med masse prøver,forsøk på behandlinger,men det var inget å gjøre.
Jeg fikk råd om avlivning,men klarte ikke gjøre dette.
Vi fikk med medisiner og dro hjem.Vi ønsket å gi ham en verdig og god avslutning på sitt Liv.

I dag 28 februar 2008 kl 11.08 sovnet Albano stille inn med hele familien og alle vennene hans i nærheten.
Det var en fryktelig avgjørelse å måtte ta,men vi vet at Albano slipper å lide og vi sitter med bare gode minner over denne flotte vennen som en høstnatt valset inn i vårt liv og forandret hele vår tilværelse.

Jeg takker for Albano og hans smittende nærvær og hans gode humør.Vi fikk noen fantastiske år med masse flott opplevelser og mange flotte føll er også kommet.

klemz fra lena og familien

Re: Albano

Uff! Dette var virkelig trist. Kjenner meg igjen i samme situasjon med Morning Surprise som var en av Albano's damer. Glad vi fikk oppleve hingsten etter Albano, under Morning. Han har arvet et flott utseende og gemytt:)
En trist historie, og rart at av og til er det værste det beste.....for hesten...

Føler med dere Lena.

Klem fra Hege

Re: Re: Albano

Dette var jo triste nyheter for dere som er glad i Albano. Jeg kondolerer.

Re: Re: Re: Albano

Hei.

Dette er virkelig trist. Et stort tap for Pintoforeningen. Kondolerer.

Vi føler oss virkelig priveligerte som fikk møte denne flotte, stolte og snille hingsten. Og veldig heldige som har en flott hingst, som har arvet Albano sitt gode hode og milde vesen.

Vi vil aldri glemme deg!

Sender også våres varmeste tanker til Lena og familen hennes. Tenker på Dere.

Klemmer fra oss.

Re: Albano

Dette var skikkelig triste nyheter Lena og jeg føler med deg og din familie.
Albano var en flott hest med et utrolig gemytt!!
Dette vil bli et stort tap for Pintoforeningen.

Kondolerer

Re: Albano

Hi,
i'm from germany,
if i translate the norwegian sentences correctly,
i feel sorry, that albano died.
What happens with him?
I've an "avkom" from Albano,he is seven years old.
And now i search for some photos or videos of albano.

Thanks,
and nice greetings from germany

Timo

Re: Albano

Hello Timo connor:)

If you want photos and video on Albano you can contact me on pintohingsten@hotmail.com or you can make me a call 0047 93433636.I really want contact with you
all the best from me to you
Lena