Return to Website

Norsk Pintoforenings Forum.

Her kan vi snakke om alt som har Pintohester å gjøre, både eiere og de som er int. i disse, bli kjent, dele morsomme historier og ellers ta opp emner som interesserer oss alle. Det er kun vi selv som setter begrensningene. Så  la oss bruke forumet vårt aktivt !

Her vil alle meldinger om foreningens aktiviteter, utgivelse av Pinto Posten, forhåndsvarsling av nettmøter osv. bli lagt ut, så stikk innom hver dag!!

Forumet har nå fått vårt eget navn, og ett annet tema, i fall dere var lei det gamle?

Styret har nå endelig tilgang til forumet, og dersom du finner upassende innlegg, si ifra!

Vi vil da raskest mulig fjerne disse.

Håper det blir mer fart her!

 

Norsk Pintoforenings Forum.
Start a New Topic 
Author
Comment
Hjelp til valg av hingst.

Hei.
Jeg har en flott fullblodshoppe som venter føll med Taffys D Duke i juni. Noe vi gleder oss veldig til.
Men saken er den at jeg planlegger å bedekke/inseminere på ny denne sommeren. Og i den forbindelse har jeg lett høyt og lavt etter en Pinto hingst med høyde (fra ca 165 cm og oppover) som i tilegg er homozygot. Men så langt har jeg ikke lykkes. Vil legge til at dersom hingsten er kåret i et ridehest forbund og føllet dermed kan registreres i NV, trenger ikke hingsten å være homozygot.
Gjør ikke noe om hingsten står i utlandet, bare de sender sæd. For det blir for langt å transportere et lite føll over grensen.

Er det noen som kan hjelpe meg med gode forslag?

Det var leit å høre om Albano, og jeg som aldri fikk muligheten til å bruke ham .
Ellers hadde jeg jo et lite håp om å kunne bruke Fabian i år, men han skal jo ikke stilles ser jeg.

Mvh Gry

Re: Hjelp til valg av hingst.

Hei hei Gry...

Jeg anbefaler deg og ta kontakt med ei kjempe hyggelig dame som heter Lilian Strand.Hun bor på Åsvang og driver Stutteri Midtlund.Hun har ei flott hjemme side:)Jeg skal tørre å påstå at hun vet nesten alt om hingster du kan bruke på hoppa di:)

Jeg vet ellers om ei som heter Elisabeth i sverige som har en eldre Pintohingst som er homogysoth hennes telefonnummer er 0046706711317.Denne Hingsten avler kun mørke brunflekkete avkom.Jeg vet også at det dreier seg bare om naturlig bedekking,men ta en telefon og spør henne:)


Klemz fra lena

Re: Re: Hjelp til valg av hingst.

Takker for tipsene
Lillian kjenner jeg jo, var der med hoppa mi i fjor. Skal ta og kontakte henne med en gang.
Ellers hørtes jo denne svenske hingsten spennende ut, men det blir for vanskelig dersom det bare gjelder naturlig bedekning. Jeg bor på vestlandet, og det blir alt for langt å kjøre med føllet når den tiden kommer.

Mvh Gry