Return to Website

Norsk Pintoforenings Forum.

Her kan vi snakke om alt som har Pintohester å gjøre, både eiere og de som er int. i disse, bli kjent, dele morsomme historier og ellers ta opp emner som interesserer oss alle. Det er kun vi selv som setter begrensningene. Så  la oss bruke forumet vårt aktivt !

Her vil alle meldinger om foreningens aktiviteter, utgivelse av Pinto Posten, forhåndsvarsling av nettmøter osv. bli lagt ut, så stikk innom hver dag!!

Forumet har nå fått vårt eget navn, og ett annet tema, i fall dere var lei det gamle?

Styret har nå endelig tilgang til forumet, og dersom du finner upassende innlegg, si ifra!

Vi vil da raskest mulig fjerne disse.

Håper det blir mer fart her!

 

Norsk Pintoforenings Forum.
Start a New Topic 
Author
Comment
Hvordan finner dere navn til deres føll?

Hei!

Ville bare starte et nytt emne her da det var så stille.....Vet at noen kaller opp sine føll etter kongehus, greske guder, indianere osv.

Hadde vært morsomt å høre hvordan dere finner navn

Re: Hvordan finner dere navn til deres føll?

Måtte tenke litt tilbake jeg da... De føllene jeg døpte var faktisk utifra tidspunkit de ble født og/eller ting som var særegent for dem. Storm, dundret rundt i boksen bare minutter gammel- derav navnet Storm. Taffy's Shadow, kom som en skygge- den eneste jeg ikke fikk se bli født...Moonligth Dancer. danset i måneskinn rundt midnatt, "Hertugen" av Granlund var litt "overlegen", kald og rolig fra dag 1- altså den "pålitelige Hertug".
Sånn døpte jeg mine da, de som har mange må kanskje bruke alfabetet? Jeg tenkte aldri på navn før jeg så føllet på de vi fikk.

Vigdis

Re: Hvordan finner dere navn til deres føll?

Heia!
Eg har brukt delvis komponenter frå foreldre og besteforeldre...
Og så har eg brukt navn på hester i bøker som har festa seg frå barndommen...
Hester som jeg har kjent og synes har et fint navn...
Og Kilkenny's har faktisk ikkje noko med ølet og gjer,
men synes bare det klinger så fint...

Altså, et sammensurium, av grunner til navn...