Return to Website

Norsk Pintoforenings Forum.

Her kan vi snakke om alt som har Pintohester å gjøre, både eiere og de som er int. i disse, bli kjent, dele morsomme historier og ellers ta opp emner som interesserer oss alle. Det er kun vi selv som setter begrensningene. Så  la oss bruke forumet vårt aktivt !

Her vil alle meldinger om foreningens aktiviteter, utgivelse av Pinto Posten, forhåndsvarsling av nettmøter osv. bli lagt ut, så stikk innom hver dag!!

Forumet har nå fått vårt eget navn, og ett annet tema, i fall dere var lei det gamle?

Styret har nå endelig tilgang til forumet, og dersom du finner upassende innlegg, si ifra!

Vi vil da raskest mulig fjerne disse.

Håper det blir mer fart her!

 

Norsk Pintoforenings Forum.
Start a New Topic 
Author
Comment
Chiping...

Alle hester skal jo ha chip nå,
men det har ikkje min...
Så eg tilkalla dyrlegen, for vaksine og chip.
Men chip blei der ikkje,
for dyrlegen sa eg skulle hatt chip'en klar på forhånd...!?
Det er jo litt snodig då...
For eg har jo pass og avlsgodkjennelse på henne,
men har ikkje fått chip i posten...
Nokon som veit noko om dette?
Kva har dere gjort...?!

Re: Chiping...

Hei på du.

Ring til NHS å hørr ka dei seie.. Me fekk jo vår chip derifra til Midnight.. Trur det e dei så må sende dei ut. Siden det skal klistres strekkode i passet.. Og da må jo dei også ha chipnr i databasen deiras..

Lykke til.

Re: Chiping...

Hun var sannsynligvis registrert før chiping var innført. Du må da bestille chip fra nhest.no og vil da få et skjema som skal fylles ut i tillegg til en konvolutt til hårprøve.....så kan du bestille dyrlege igjen
Dette skal jo registreres, regner med det er derfor dyrlegene ikke har. Blir nok fort rot i systemet om de skulle ha holdt styr på alt det

Lykke til!

Re: Chiping...

Takk!
Skal sjekka å høyra med dei...! :-)

Re: Chiping...

Syns det er veeeldig rart at ikke dyrlegen din spurte deg om dette FØR h*n kom til deg. Det skal de for de vet nemlig at dette må du få fra Starum.

Re: Chiping...

hu sa at hu trudde eg hadde den klar sjøl...
men har sendt mail til Norsk Hestesenter nå,
så håper eg får den snart... :-)

Re: Chiping...

Nå har eg endelig fått tak i folk på Starum,
etter ca 6 tlf og mail i tillegg...!
Og eg må då senda inn orginalpasset mitt,
med info om at eg vil ha chip...
Syns det er snodig at dei skal ha inn originalen...!
og tørr ikkje senda annet enn rekomanderte sending på det...
men viss eg merka det godt med ønsker chip og sånn,
skulle det væra for gjort...!
Time will show ja...! :-)

Re: Chiping...

Man skal alltid sende pass rekomandert. Så håper ingen finner på noe annet....ting forsvinner underlig ofte der oppe........

V.

Re: Chiping...

Jeg kopierer alltid passet før jeg sender i tillegg. Da er jeg 100% sikker på at jeg ikke mister alt om uhellet skulle være ute.

Re: Chiping...

Nå he eg sendt det rekomandert merka med navn
på hu eg snakka med og at eg ønske chip...
Så håpe eg får det fort igjen...